IMPLEMENTASI GROUP DISCUSSION TECHNIQUE DALAM MENINGKATKAN KEBERANIAN SISWA UNTUK BERBICARA BAHASA INGGRIS DI SMA NEGERI 10 PADANG

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Siska Siska
Yelliza Yelliza

Abstract

Abstrak
Kemampuan berbicara dalam bahasa Inggris merupakan salah satu tujuan utama dalam pembelajaran Bahasa Inggris di SMA sebagaimana dicantumkan dalam Kemendikbud ( 2014. Di SMA Negeri 10 Padang masih terdapat siswa yang kurang percaya diri atau kurang berani untuk berbicara bahasa Inggris di depan umum. Sehingga solusi yang diberikan ileh tim pengabdian mengimplemtasikan Group discussion technique dengan metode Collaborative learning dengan menggunakan Video pembelajaran sebagai bentuk pembelajaran berbasis IT untuk meningkatakan keberanian siswa berbicara bahasa Inggris.


Abstract
The ability to speak English is one of the main goals in learning English in high school as stated in the Ministry of Education and Culture (2014 ) At SMA Negeri 10 Padang , some of students still have lack confidence or lack encouragement to speak English in public. So the solution given by the service team is the implementation of Group discussion technique with the Collaborative learning method by using video learning as a form of IT-based learning to increase students' courage or self confidence to speak English

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

How to Cite
Siska, S., & Yelliza, Y. (2023). IMPLEMENTASI GROUP DISCUSSION TECHNIQUE DALAM MENINGKATKAN KEBERANIAN SISWA UNTUK BERBICARA BAHASA INGGRIS DI SMA NEGERI 10 PADANG. Pengabdian Masyarakat Ilmu Pendidikan, 3(1), 36–39. https://doi.org/10.37792/pemimpin.v3i1.827

References

  1. . Bohari Lulu, 2019. Improving speaking skills through small group discussion at eleventh grade students of sma plus munirul arifin nw praya. Journal of Languages and Language Teaching, Vol. 7 No.1, Mei 2019. https://e-journal.undikma.ac.id/index.php/jollt/article/view/1441.
  2. . Hotmaria, Hilman Pardede &Bloner Sinurat. The Effect of Small Group Discussion on the Students’ Ability in Speaking English at Grade VIII of SMP Negeri 2 Siantar; Journal of English Teaching as a Foreign Language , Volume 5, Issue 2: https://ejournal.uhn.ac.id/index.php/jetafl/article/view/123
  3. . Fauzi Imam. 2017. Improving Students' Speaking Ability through Small- Group Discussion. Journal of ELT Research, Vol. 2, No. 2, https://www.researchgate.net/publication/346413678
  4. . Seken I Ketut.2015. pengajaran bahasa inggris glokal: pendidikan bahasa asing di bawah payung budaya nasional. Prasi, Vol. 10, No. 19, https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/PRASI/article/view/8849
  5. . Ur, P, 2000. A course in language teaching: Practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press