PELATIHAN PEMBUATAN GAME EDUKATIF MENGGUNAKAN KAHOOT DAN WORDWALL
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Abstract
Rapid technological developments eventually also spread to the world of education and become an integral part of today's digital era. The use of integrated technology in learning media brings many benefits in the teaching and learning process. Educational games are one of the media that can be an alternative in improving the quality of learning. Popular and free platforms that can be used to create educational games are kahoot and wordwall.
##plugins.themes.academic_pro.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Purnasari, P. D., Sadewo, Y. D. (2020). Pemanfaatan teknologi dalam pembelajaran sebagai upaya peningkatan kompetensi pedagogik. Jurnal Publikasi Pendidikan, 10(3). DOI : https://doi.org/10.26858/publikan.v10i3.15275
- Setiawan, W. (2017). Era digital dan tantangannya. Prosiding. Sukabumi : Universitas Muhammadiyah, 1-9.
- Afandi, Junanto, T., & Afriani, R. (2016). Implementasi digital-age literacy dalam pendidikan abad 21 di Indonesia. Prosiding. Surakarta : Universitas Negeri Surakarta, 113-119.
- Dofir. (2020). Analisis kontrasif pendidikan di Indonesia, di Finlandia dan ajaran Ki Hajar Dewantara. Jurnal Ta'dib, 18(1).
- Yaumi, M. (2021). Media dan teknologi pembelajaran, 2nd edition. Jakarta : Prenada Media Group.
- Mokoagow, F. ., Hadjaratie, L., & Dai, R. H. (2021). Penerapan game edukasi berbasis android untuk meningkatkan hasil belajar siswa pada mata pelajaran geografi. Inverted: Journal of Information Technology Education, 1(1). https://doi.org/10.37905/inverted.v1i1.9691
- Aiman, F. & I. K. (2020). Konsep merdek a belajar pendidikan Indonesia dalam perspektif filsafat progresivisme. Konstruktivisme : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran, 12(2)